Facebook devine FACEBOOK: majusculele pot salva un brand toxic?

Noul logo al companiei este conceput pentru a aduce un „sentiment de optimism” brandului care ne-a adus scandalul Cambridge Analytica

Facebook a dezvăluit un nou logo care va începe să apară pe serviciile sale precum Instagram și Whatsapp. 

Uitați de Facebook: întâlniți FACEBOOK.

Pe fondul investigațiilor antimonopol, audierile din Capitol Hill și o reputație în general slabă, compania a anunțat luni rebranding.

În săptămânile următoare, va începe să apară un nou logo multicolor, în toate serviciile sale. Instagram și Whatsapp, deținute de companie, le vor spune cu mândrie utilizatorilor că sunt servicii „de la FACEBOOK”.

Facebook este rețeaua socială pe care o urăști ? FACEBOOK este compania pe care nu știai că o iubești?

Dar de ce FACEBOOK? 

Logo-ul cu majuscule dovedește demnitatea companiei. Este conceput cu „claritate și deschidere” în minte, explică un blogpost, cu „majuscule armonizate”. Toate verificările: până la urmă, ce este FACEBOOK dacă nu un loc de deschidere și armonie?

Și asta nu este totul. 

FACEBOOK folosește culori „dinamice”, logo-ul „preluând culoarea mediului său”. Compania numește această „paletă de culori empatică”, ceea ce are sens. Albastrul este doar mediu, dar verdele strălucitor mă înțelege. În plus, „înmuierea subtilă a colțurilor și a diagonalelor adaugă un sentiment de optimism”. Cine ar putea să privească noul FACEBOOK și să nu simtă speranță reînnoită ?

Reconstrucția a determinat o privire generală – Allison Shoemaker, de la AV Club, subliniază că nici măcar aruncarea logo-ului cu unicorni nu ar salva imaginea companiei. Dar asta nu va opri echipele de marketing să încerce.

Doar luna trecută, Yahoo a mers în sens invers, optând pentru o minusculă yahoo! într-un efort, după cum a remarcat Chaim Gartenberg la Verge , pentru a le aminti oamenilor de existența sa. Având în vedere nevoia de atenție, credeți că compania s-ar fi putut bloca cu majuscule. Dar, conform notelor de proiectare , a optat pentru fontul Centra No 2 Extrabold – care, desigur, țipă „Sunt relevant!”

Un alt gigant pe internet căzut, AOL, a făcut la fel cu un deceniu mai devreme.

 S-a schimbat spre Aol., Cu oprirea completă, probabil pentru a sugera că durata de viață a acestuia se apropia. Acest lucru a venit într-un moment în care, cu economia în rezervor, îndrumările din New York Times au fost că „literele majuscule, majuscule sunt”, în favoarea unei abordări mai mici și mai prietenoase. Poate că este un semn al unei economii puternice, atunci că FACEBOOK a activat blocarea literelor minuscule.

Totuși, s-ar putea să vă întrebați dacă lipirea noului logo pe alte servicii este o mișcare inteligentă: de ce să pătrundeți Instagram și Whatsapp cu un logo extins al imperiului malefic? (Serviciile au fost deja rebranduite cu o confirmare cu minuscule a companiei lor mamă.)

Nu va fi oare înapoi amintirea oamenilor că WhatsApp-ul lor de încredere, încărcat de la capăt la capăt, coboară de la compania care ne-a adus scandalul Cambridge Analytica? Oare ipoteza Instagram nu va fi deteriorată de o amintire că șeful său este regele Zuck, Lord of the Nerds?

Pentru creditul FACEBOOK, nu se refugiază de reputația sa – deși a considerat o schimbare a numelui

„Vrem să intensificăm și să facem față cu ceea ce avem de a face [cu]”, a declarat pentru Bloomberg, directorul de marketing Facebook, Antonio Lucio. 

Se pare că, compania a motivat că asocierea sa cu WhatsApp și Instagram ar face mai mult pentru a ajuta FACEBOOK decât pentru a dăuna aplicațiilor în sine.

Cu alte cuvinte, compania se distanțează de serviciul urât pe care l-a creat efectiv prin propulsarea pe rețelele sociale iubite pe care le-a cumpărat. 

Așadar, atunci când puterile străine intervin cu alegerile din 2020, Mark Zuckerberg poate spune Congresului: sigur, Facebook are problemele sale. Dar FACEBOOK se descurcă bine.

 

Conținutul website-ului www.tmsi.ro este destinat exclusiv informării publice.

Toate informaţiile publicate pe acest site de către T.M.S IMPACT sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente: Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice şi Legea nr. 129/1992 privind protecţia desenelor şi modelelor, titulari ai drepturilor protejate de lege fiind T.M.S. IMPACT sau, după caz, furnizorii săi de informaţii.

Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.

Site-urile web care preiau informaţii vor cita sursa informaţiei cu link către site astfel: la sfârşitul ştirii, după ultimul paragraf şi în afara acestuia (sau la începutul ştirii, în funcţie de layout-urile site-urilor în cauză), se va preciza în mod vizibil: „sursa: www.tmsi.ro", cu link activ către site-ul www.tmsi.ro.

Email: [email protected] / [email protected]